Pages

Rabu, 6 Jun 2012

Konspirasi 11 September; Amerika Syarikat penjenayah dunia.



Tempoh hari semasa dalam perjalanan ke Lost Word Tambun ada sedikit perbincangan berkenaan konspirasi 11 September; World Trade Center. Bangunan yang dibina pada 4 April 1973 telah dimusnahkan pada 11 September 2001. Dilihat kepada skrip dan babak yang ditunjukkan mempunyai banyak persoalan bagaimana ianya boleh menceritakan tentang letupan World Trade Center dan beberapa kes yang berlaku pada tarikh 9 September. 


Kapal terbang yang melanggar WTC membawa peluru berpandu

Ketidakhadiran seramai 3, 000 orang pekerja berbangsa Yahudi pada 11 Septermberi di WTC semasa peristiwa itu berlaku kita anggapkan sebagai satu paradoks yang boleh dipersoalkan. Tingkahlaku Presiden Amerika Syarikat pada waktu itu iaitu George Bush semasa mengumumkan Al Qaeda sebagai dalang kepada serangan 11 September juga menimbulkan tanda tanya kerana tidak sampai 1 jam selepas serangan beliau telah membuat kenyataan media dan mengatakan bahawa Osama bin Laden adalah ketua kepada konspirasi serangan tersebut. Bilakah beliau membuat siasatan? Sedangkan jika dilihat dalam satu kes kemalangan jalan raya di Malaysia memerlukan masa sehingga 1 hingga 2 tahun untuk diselesaikan oleh hakim, itupun memerlukan siasatan yang rapi oleh pihak polis dan peguam. Berbalik kepada kenyataan George Bush dianggap sebagai sesuatu yang mustahil kerana kes pembunuhan seramai ribuan orang ini tidak memerlukan siasatan yang rapi apabila dalam jangkamasa yang tidak sampai satu jam telahpun diketahui siapakah dalang serangan tersebut.


Bersahaja apabila dikhabarkan berita serangan 11 September

Pada 29 Januari 2002, George Bush menyatakan bahawa terdapat beberapa kuasa kejahatan iaitu seperti Korea Utara, Iran, dan Iraq ingin mengancam keamanan dunia. Maka mereka telah melaksanakan satu dasar iaitu Perang Anti Kegasanan iaitu memulakan serangan sebelum negara-negara tersebut memberikan ancaman kepada dunia. Kita boleh lihat rentetan daripada peristiwa 11 September ini sebenarnya telah memberikan impak yang besar terhadap kehancuran Afghanistan dan Iraq yang rata-rata penduduknya adalah beragama Islam.




Di Malaysia kita mengecam tindakan Amerika Syarikat kerana telah melakukan pembunuhan manusia secara beramai-ramai, tetapi kita masih lagi berbangga apabila Hilary Clinton, Setiausaha Amerika Syarikat mengatakan bahawa Malaysia adalah negara Islam contoh. Kita masih merasakan Amerika Syarikat sebagai kuasa dunia apabila kita turut tunduk kepada arahan mereka untuk tidak membeli minyak daripada negara Iran. Sedangkan masalah yang berlaku antara Amerika Syarikat dan Iran adalah isu yang tidak ada kena mengena dengan Malaysia. Ini membuktikan Malaysia sebuah negara yang tidak berani menentang penindasan terhadap umat manusia.


Kekuatan Islam ditakuti oleh Amerika Syarikat


*diberitakan Malaysia mengimport 50, 000 - 60, 000 tong minyak sehari daripada Iran. Dan telah memberhentikan proses mengimport minyak pada bulan April lepas iaitu dua bulan sebelum sekatan kewangan yang dilaksanakan oleh Amerika Syarikat kepada beberapa buah negara yang berurusan dengan Iran. Kononnya hendak memberikan tekanan kepada Iran supaya memberhentikan senjata nuklear. Walaupun Malaysia telah memberhentikan pengimportan daripada Iran sebenarnya ianya tidaklah memberikan kesan yang serius kerana negara-negara seperti China, India, Jepun dan Korea Selatan adalah merupakan pembeli minyak terbesar di Asia daripada Iran.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan